да кажем, че при решенията си за оптимизиране трябва да се ръководите преди всичко от това
кое е най-доброто за посетителите на сайта ви. Те са основните потребители на вашето
съдържание и използват търсещите машини, за да намерят това, което предлагате.
Прекаленото съсредоточаване в конкретни трикове, за да се подобри класирането в
органичните резултати от търсенето с търсещите машини, може да не даде желаните
резултати. Целта на оптимизацията по отношение на търсещи машини е да направите добро
впечатление, когато се отнася до видимостта в тях.
Нашите обяснения ще са по-ясни с даването на пример, затова създадохме фиктивен уебсайт,
който ще следваме в ръководството. За всяка тема допълваме достатъчно информация за
сайта, за да илюстрираме разглежданите примери. Ето и съществена информация за сайта,
който ще използваме:
• име на уебсайт/фирма: „Бейзболните картички на Брендън“;
• име на домейн: brandonsbaseballcards.com; • специализация: само онлайн продажби на бейзболни картички, ръководство за цени,
артикули и новини;
• размер: малък, приблизително 250 страници.
Сайтът ви може да е по-малък или по-голям в сравнение с този и да представя много различно
съдържание, но темите за оптимизация, които ще дискутираме по-долу, се отнасят до сайтове
от всички размери и типове.
Маркерът title съобщава както на потребителите, така и на търсещите машини каква е темата
на определена страница. Маркерът <title> трябва да се постави в маркера <head> на HTML
документа. В идеалния случай би трябвало да създадете уникално наименование за всяка страница в сайта си.
Наименованието на началната страница за нашия сайт с бейзболни картички, което
посочва името на фирмата и трите основни области на специализация
Ако документът ви се показва на страницата с резултатите от търсенето, съдържанието на
маркера title обикновено е на първия ред от резултатите (ако не сте запознати с различните
части на резултатите от търсенето с Google, може евентуално да поискате да гледате
видеоклипа с анатомията на резултатите от търсенето от инженера в Google Мат Кътс и да
проверите тази полезна диаграма на страница с резултатите от търсенето с Google). Думите в
наименованието са получерни, ако се показват в заявката за търсене на потребителя. Това
може да помогне на потребителите да разберат дали е вероятно страницата да е подходяща
за тяхното търсене.
Наименованието на началната ви страница може да посочва името на вашия уебсайт или
вашата фирма и да включва друга важна информация, като например физическото
местоположение на фирмата или може би няколко от главните й специализации или какво
предлага.
Потребител извършва заявката за търсене [бейзболни картички]
Началната ни страница се показва като резултат, наименованието е посочено на
първия ред (обърнете внимание на това, че термините от заявката, по които
потребителят търси, са в получерно)
Ако потребителят кликне върху резултата и посети страницата, нейното
наименование ще се покаже най-горе в браузъра
Наименованията за по-дълбоките·страници на сайта ви трябва да описват точно
специализацията на тази конкретна страница и може да включват името на вашия сайт или
вашата фирма
Потребител извършва заявката за търсене [най-редки бейзболни картички]
Подходяща, по-дълбока страница (наименованието й е уникално по отношение на
съдържанието на страницата) на нашия сайт се показва като резултат
Добри практики за маркери title на страница
• Опишете точно съдържанието на страницата – изберете наименование, което
ефективно съобщава темата за съдържанието на страницата.
Избягвайте:
• да избирате наименование, което няма отношение към съдържанието на
страницата;
• да използвате стандартните или неясни наименования като „Без
наименование“ или „Нова страница 1“.
• Създавайте уникални маркери title за всяка страница – в идеалния случай всяка от
страниците ви трябва да е с уникален маркер title, което помага на Google да разбере
по какво се различава тази страница от другите в сайта ви.
Избягвайте:
• да използвате един маркер title за всички страници от сайта си или за по-
голяма група от страници.
• Използвайте кратки, но описателни наименования – наименованията могат да
бъдат и кратки, и информативни. Ако наименованието е твърде дълго, Google ще
покаже само част от него в резултатите от търсенето.
Избягвайте:
• използването на извънредно многословни наименования, които не са
полезни за потребителите;
• пренасищането с ненужни ключови думи в маркерите си title.
Използвани материали от: http://www.google.bg/webmasters/docs/faq.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар