AD 728 x 90size

AD 220x90 size

събота, 19 февруари 2011 г.

Създавайте уникални, точни наименования на страниците (2 част)

Въпреки че заглавието на това ръководство съдържа думите „търсеща машина“, бихме искали
да кажем, че при решенията си за оптимизиране трябва да се ръководите преди всичко от това
кое е най-доброто за посетителите на сайта ви. Те са основните потребители на вашето
съдържание и използват търсещите машини, за да намерят това, което предлагате.

Прекаленото съсредоточаване в конкретни трикове, за да се подобри класирането в
органичните резултати от търсенето с търсещите машини, може да не даде желаните
резултати. Целта на оптимизацията по отношение на търсещи машини е да направите добро
впечатление, когато се отнася до видимостта в тях.
Нашите обяснения ще са по-ясни с даването на пример, затова създадохме фиктивен уебсайт,
който ще следваме в ръководството. За всяка тема допълваме достатъчно информация за
сайта, за да илюстрираме разглежданите примери. Ето и съществена информация за сайта,
който ще използваме:
• име на уебсайт/фирма: „Бейзболните картички на Брендън“;
• име на домейн: brandonsbaseballcards.com; • специализация: само онлайн продажби на бейзболни картички, ръководство за цени,
артикули и новини;
• размер: малък, приблизително 250 страници.
Сайтът ви може да е по-малък или по-голям в сравнение с този и да представя много различно
съдържание, но темите за оптимизация, които ще дискутираме по-долу, се отнасят до сайтове
от всички размери и типове.



Маркерът title съобщава както на потребителите, така и на търсещите машини каква е темата
на определена страница. Маркерът <title> трябва да се постави в маркера <head> на HTML
документа. В идеалния случай би трябвало да създадете уникално наименование за всяка страница в сайта си.
Наименованието на началната страница за нашия сайт с бейзболни картички, което
посочва името на фирмата и трите основни области на специализация



Ако документът ви се показва на страницата с резултатите от търсенето, съдържанието на
маркера title обикновено е на първия ред от резултатите (ако не сте запознати с различните
части на резултатите от търсенето с Google, може евентуално да поискате да гледате
видеоклипа с анатомията на резултатите от търсенето от инженера в Google Мат Кътс и да
проверите тази полезна диаграма на страница с резултатите от търсенето с Google). Думите в
наименованието са получерни, ако се показват в заявката за търсене на потребителя. Това
може да помогне на потребителите да разберат дали е вероятно страницата да е подходяща
за тяхното търсене.
Наименованието на началната ви страница може да посочва името на вашия уебсайт или
вашата фирма и да включва друга важна информация, като например физическото
местоположение на фирмата или може би няколко от главните й специализации или какво
предлага.

Потребител извършва заявката за търсене [бейзболни картички]




Началната ни страница се показва като резултат, наименованието е посочено на
първия ред (обърнете внимание на това, че термините от заявката, по които
потребителят търси, са в получерно)


Ако потребителят кликне върху резултата и посети страницата, нейното
наименование ще се покаже най-горе в браузъра





Наименованията за по-дълбоките·страници на сайта ви трябва да описват точно
специализацията на тази конкретна страница и може да включват името на вашия сайт или
вашата фирма
Потребител извършва заявката за търсене [най-редки бейзболни картички]

Подходяща, по-дълбока страница (наименованието й е уникално по отношение на
съдържанието на страницата) на нашия сайт се показва като резултат


Добри практики за маркери title на страница
• Опишете точно съдържанието на страницата – изберете наименование, което
ефективно съобщава темата за съдържанието на страницата.
Избягвайте:
• да избирате наименование, което няма отношение към съдържанието на
страницата;
• да използвате стандартните или неясни наименования като „Без
наименование“ или „Нова страница 1“.
• Създавайте уникални маркери title за всяка страница – в идеалния случай всяка от
страниците ви трябва да е с уникален маркер title, което помага на Google да разбере
по какво се различава тази страница от другите в сайта ви.
Избягвайте:
• да използвате един маркер title за всички страници от сайта си или за по-
голяма група от страници.
• Използвайте кратки, но описателни наименования – наименованията могат да
бъдат и кратки, и информативни. Ако наименованието е твърде дълго, Google ще
покаже само част от него в резултатите от търсенето.
Избягвайте:
• използването на извънредно многословни наименования, които не са
полезни за потребителите;
• пренасищането с ненужни ключови думи в маркерите си title.

Използвани материали от: http://www.google.bg/webmasters/docs/faq.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

AD 728x90

AD 220x90