AD 728 x 90size

AD 220x90 size

петък, 25 февруари 2011 г.

Подобрете структурата на вашите URL адреси

Създаването на описателни категории и файлови имена за документите в уебсайта ви може не
само да ви помогне за по-добрата му организация, но и да доведе до по-добро обхождане на
вашите документи от търсещите машини. Също така то може да създава по-лесни, „по-удобни“
URL адреси за тези, които искат да се свържат с вашето съдържание. Посетителите могат да
се уплашат от твърде дълги и загадъчни URL адреси, които съдържат малко на бройразпознаваеми думи.
 URL адрес на страница в нашия сайт за бейзболни картички, с който потребителят

може да има затруднения



Подобни URL адреси могат да бъдат объркващи и неудобни. Потребителите ще имат
затруднения да запомнят наизуст URL адреса или да създадат връзка към него. Потребителите
могат също да помислят, че част от URL адреса е ненужна, особено ако той показва много
неразпознаваеми параметри. Те могат да изпуснат част, с което връзката ще стане невалидна.
Възможно е някои потребители да се свържат със страницата ви, като използват нейния URL
адрес като видим текст. Ако URL адресът ви съдържа подходящи думи, това дава на
потребителите и търсещите машини повече информация за страницата в сравнение с
идентификационен номер или странно назован параметър.

 Откроените по-горе думи биха могли да информират потребителя или търсещата
машина на каква тема е целевата страница, преди да последват връзката към нея



В заключение не забравяйте, че URL адресът към документ се показва като част от резултат от
търсенето с Google, под наименованието на документа и фрагмента от него. Подобно на
наименованието и фрагментът, думите от URL адреса в резултата от търсенето се показват
получерни, ако те се появяват в заявката за търсене на потребителя.

Потребител извършва заявката за търсене [бейзболни картички]


 Нашата начална страница се показва като резултат с посочен под наименованието
и фрагмента URL адрес

По-долу следва друг пример, който показва URL адрес в нашия домейн за страница със статия
за най-редките бейзболни картички. Думите от URL адреса могат да привлекат потребителя
повече, отколкото идентификационен номер като
„www.brandonsbaseballcards.com/article/102125“.

 Потребител извършва заявката за търсене [най-редки бейзболни картички]


Появява се като резултат по-дълбока страница с URL адрес, който отразява типа
на нейното съдържание

Google има добър опит в обхождането на всякакъв тип структури на URL адреси, дори когато те
са твърде сложни, но ще е от помощ, ако отделите време да направите URL адресите
възможно най-опростени и за потребителите, и за търсещите машини. Някои уеб
администратори се опитват да постигнат това, като превръщат динамичните си URL адреси в
статични. Въпреки че Google няма нищо против, бихме искали да обърнем внимание, че това е
сложна процедура и ако е осъществена неправилно, може да предизвика проблеми с
обхождането на сайта ви. За да научите още повече за добрата структура на URL адреси,
препоръчваме ви тази страница от Помощния център за уеб администратори относно
създаването на удобни за Google URL адреси. Добри практики за структурата на URL адреси
• Използвайте думи в URL адресите – URL адреси с подходящи за съдържанието и
структурата на сайта ви думи са по-удобни за посетители, които се придвижват в сайта
ви. Посетителите си ги спомнят по-добре и е по-вероятно да искат да се свържат към
тях.
Избягвайте:
• да използвате многословни URL адреси с ненужни параметри и
идентификатори на сесия;
• да използвате общи имена на страниците като „page1.html“; • да използвате прекалено много ключови думи като „baseball-cards-
baseball-cards-baseball-cards.htm“.
• Създайте директория с опростена структура – Използвайте структура за
директорията, която добре организира съдържанието ви и за посетителите е лесно да
разберат къде се намират във вашия сайт. Опитайте да използвате структурата на
директорията си, за да означите типа на съдържанието, което може да бъде намерено
на този URL адрес.
Избягвайте:
• включването на дълбоко вложени поддиректории като например
„.../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html“;
• използването на имена за директории, които нямат връзка със
съдържанието в тях.
• Предоставяйте една версия на URL адрес за достигане до документа – За да
предотвратите някои посетители да се свързват с една от версиите на вашия URL
адрес, а други – с различна (това може да раздели репутацията на въпросното
съдържание между URL адресите), се концентрирайте върху използването и
препращането към един URL адрес в структурата и вътрешните връзки на страниците
си. Ако разберете, че хората стигат до едно и също съдържание през различни URL
адреси, установяването на пренасочване тип „301 redirect“ от URL адреси, които не
предпочитате, към предпочитания URL адрес е добро разрешение.
Избягвайте:
• страниците от поддомейни и основната директория (напр.
„domain.com/page.htm“ и „sub.domain.com/page.htm“) да имат достъп до
еднакво съдържание;
• смесването на версии с префикс www. и без него на URL адреси във
вашата вътрешна структура на връзките;
• използването по странен начин на главните букви в URL адресите (много
потребители очакват URL адреси с малки букви и ги запомнят по-добре).
Из http://www.google.bg/webmasters/docs/faq.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

AD 728x90

AD 220x90