AD 728 x 90size

AD 220x90 size

вторник, 22 февруари 2011 г.

Използвайте meta маркера „description“ (Част 3)

Meta маркерът „description“ на дадена страница дава на Google и на другите търсещи машини
резюме за предназначението на страницата. Докато наименованието на дадена страница
може да е само от няколко думи или фраза, meta маркерът „description“ може да е едно-две
изречения или кратък абзац. Google Инструменти за уеб администратори предлага полезен
раздел за анализ на съдържанието, който ще ви разкаже за всички meta маркери „description“,
които са твърде къси, дълги или се дублират прекалено много (същата информация е показана
и за маркерите <title>). Подобно на маркера <title> meta маркерът „description“ се поставя в

маркера <head> на вашия HTML документ.



Началото на meta маркера „description“ за нашата начална страница с кратък общ
преглед на предложенията от сайта


Meta маркерите „description“ са важни, защото Google може да ги използва като фрагменти за
страниците ви. Обърнете внимание, че казваме „може“, тъй като е възможно Google да реши
да използва подходяща част от видимия текст на страницата ви, ако реши, че е добро
съответствие на заявката за търсене от потребител. Алтернативно Google може да използва
описанието на сайта ви в Проекта Отворена директория, ако той е посочен в списъка там
(разберете как да не позволите на търсещите машини да показват данни от „Проекта Отворена
директория“. Добавянето на meta маркери „description“ към всяка една от страниците ви винаги
е добра практика, в случай че Google не може да направи добър избор за текст, който да се
използва във фрагмента. В блога на Google Централа за уеб администратори има
публикувана информация за усъвършенстване на фрагментите с по-добри meta маркери
„description“.
Фрагментите се появяват под наименованието на страницата и над нейния URL адрес в
резултата от търсенето.

Потребител извършва заявката за търсене [бейзболни картички]


Нашата начална страница като резултат, с част от нейния meta маркер „description“,
използван като фрагмент




Думите във фрагмента са получерни, когато се показват в заявката за търсене от потребителя.
Това му подсказва дали съдържанието на страницата съвпада с това, което той търси. По-долу
следва друг пример, който показва фрагмент от meta маркера „description“ в по-дълбока
страница (която в идеалния случай има свой собствен уникален мета маркер за описание),
съдържаща статия.

Потребител извършва заявката за търсене [най-редки бейзболни картички]


Една от нашите по-дълбоки страници с нейния уникален meta маркер „description“,
използван като фрагмент, се показва като резултат

Добри практики, свързани с meta маркерите „description“
• Внимателно обобщете съдържанието на страницата – Напишете описание, което
едновременно би информирало и заинтересувало потребителите, ако видят вашия
meta маркер „description“ като фрагмент в резултат от търсенето.
Избягвайте:
• да създавате meta маркер „description“, който няма връзка със
съдържанието на страницата;
• да използвате общи описания като „Това е уеб страница“ или „Страница
за бейзболни картички“;
• да запълвате описанието само с ключови думи;
• да копирате и поставяте цялото съдържание на документа в meta
маркера „description)“.
• Използвайте уникални описания за всяка страница – Предлагането на различни
meta маркери „description“ на всяка страница помага едновременно на потребителите и
на Google, особено в случаите на търсене, когато те могат да „извикат“ много страници
от вашия домейн (напр. търсене, което използва оператора „site“). Ако сайтът ви има хиляди или дори милиони страници, създаването ръчно на meta маркери „description“ вероятно не е приложимо. В този случай можете автоматично да генерирате meta
маркери „description“ на основата на съдържанието на всяка страница.
Избягвайте:
• да използвате един meta маркер „description“ за всички страници от сайта
си или за голяма група от страници.

Използвани материали от: http://www.google.bg/webmasters/docs/faq.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

AD 728x90

AD 220x90